PLAÇA D'AL-AZRAQ

PLAÇA D'AL-AZRAQ
Al final que será, será.

divendres, 16 de desembre del 2011

COMUNICAT PREMSA PONT VIADUCTE ZONA NORD


L’Associació de Veïns de la Zona Nord vol manifestar respecte a la postura de la Conselleria d’Infraestructures de modificar el projecte ja adjudicat sobre la unió dels barris de la Zona Nord i Viaducte, que aquesta entitat quan va eixir el període d’exposició pública del pla especial de reserva, projecte bàsic, estudi d’impacte ambiental i estudi d’integració paisatgística del pont sobre el riu Serpis entre Zona Nord i el Viaducte (Juny de 2008) ens van pronunciar en varios aspectes, entre ells:
·         no ens pareixia una unió digna en tant als desnivells que aquest pont presentava.
·          si s’havia fet algun estudi de mobilitat que definirà el trànsit potencial que aquest pont generaria sobre la Zona Nord, Viaducte i Centre.
·         En tant als problemes de drenatge dels talussos ja que la cota mes baixa del projecte, 505,5m a la confluència de la rodona; és possible que en cas de forta pluja s’acumulen aigües i embassaments per ser l’eixida natural del barranc de la Font de la Salut.
·          en que si la connexió del barri del Viaducte amb la Zona Nord, és aparentment, l’objectiu més essencial del projecte del pont: quina raó o raons poden justificar un desplaçament tant distant i lluny d’aquest objectiu?.
L’Associació pensa que la unió entre dos punts es la línia recta i ací en Alcoi tenim experiència en fer ponts.
Nosaltres respectem i entenem la postura dels veïns del viaducte, ja que es un barri tancat, sense eixida natural, la preocupació que tenen en tant a la inestabilitat geològica del terreny, i en donar-li una eixida digna al barri que es una lluita de fa molt de temps, i que pareix que no acaba mai,  però els antecedents en el tema del pont a la nostra entitat ens diuen que aquest canvi va mes acorde a lo que aquesta associació ha estat reivindicant. Que la nova passarel·la o el pont adjudicat tinguen o no carrils peatonals, bici, trànsit rodat o emergències, no deuria de ser un motiu de conflicte sempre i quan hi haja un estudi de mobilitat que li done argument a  una postura o a l’altra, per tant les dos associacions estem per la unió digna dels barris, em lluitat juntes per aquesta unió i continuarem fent-ho.
També dubtem de que un projecte adjudicat es puga canviar tant fàcilment sense cap conseqüència negativa. També pensem que este canvi de la Conselleria puga ser una forma mes de perdre el temps i els diners.
I nosaltres llancem una pregunta: Es rendible i operatiu per a qualsevol administració anar de projecte en projecte i acabar-ne ben pocs?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada